Skip to main content

 

කැපවීම නොමැති තැන සිහින සිහිනයම.

 

                          පුද්ගලයාගේ ජීවිතය අරමුණු සහ බලාපොරොත්තුවලින් පිරී පවතී. මෙලොව අරමුණක් නොමැතිව ජීවත්වන පුද්ගලයා තමාට මෙන්ම සමාජයටද බරකි. තමා දුප්පත් වී ඉපදුනානම් අවසන් හුස්ම මේ වාතලයට මුදාහරින මොහොතේදිත් ඔබ දුප්පත් වී මියයාම නොකළ යුතුය. මේ මොහොතේ ඔබ ඔබේ ආර්ථික තත්ත්වයෙන් සමාජ තත්ත්වයෙන් සමාජ පිළිගැනීමෙන් පහළ මට්ටමක සිටිනවානම් ඔබට ඒ ආකාරයෙන්ම මියයාමට අයිතියක් නොමැත. ඔබ ඔබේ ජීවිතයට වටිනාකමක් ලබාදිය යුතුය. අප අපේ ජීවිතයට ආත්ම තෘප්තියක් ලබාදිය යුතුය. එයට පුද්ලයාට අවශ්‍ය එකම ආයුධය වන්නේ අසීමිත කැපකිරීමය. තමා තමාගේ ජීවිතයේ  තිබෙන බලාපොරොත්තු සිහින සඳහා කැපනොවන තුරු ඔබේ සිහින බලාපොරොත්තු සිහිනයක් පමණය.

ඔබේ අනාගතය ඔබේ ජීවිතය තීරණය වන්නේ මේ මොහොතේ ඔබ ගතකරන ජීවිතය අනුවය. නිදසුනක් ලෙස සිතුවහොත් ඔබට අවශ්‍යයි විභාගයකට හොදින් මුහුණ දී විශිෂ්ට ප්‍රතිඵලයක් ලබා විශ්වවිද්‍යාලයකට යාමට. ඒ  සඳහා ඔබේ නින්ද, විනෝදය ,ආශාවන් සියල්ල ඔබ ඔබේ විභාගය වෙනුවෙන් කැපකළ යුතුය. ඔබට අවශ්‍ය රටේ පිළිගත් සන්නාමයක් හිමි ව්‍යාපාරිකයෙකු වීමට නම් ඔබ ඔබේ සතුට විවේකය සැපපහසුකම් සියල්ල කැප කිරීමට  සූදානම් විය යුතුය. ඒ තුළ සැබෑ පුද්ගලයෙකු ලෙස මියයාමට පුද්ගලයාට හැකිය. පුද්ගලයාගේ ජීවිතයේ සෑම සිහිනයකම සැගවුණු ගාමක බලවේගය වන්නේ කැපවීමය.  ගෞතම බුදුරජානන් වහන්සේ මෙලොව බුද්ධත්වය ලැබුවේ සියලු සැප සම්පත්වලින් පරිපූර්ණ සුඛෝපභෝගී මාලිගාවල ජීවත්ව නොවේ. අසීමිත කැපකිරීමක ප්‍රතිඵලයක් ලෙස බුදුන්වහන්සේ බුද්ධත්වයට පත්විය. සිඳුහත් කුමරුට කොපමණ ධනය බලය තේජස තිබුණද තමාගේ අරමුණට ළඟාවීමට අවශ්‍ය වූයේ අසීමිත කැපකිරීමක් පමණි. එලෙසම කිර්තිමත් පුද්ගලයන්, ව්‍යාපාරිකයන්ගේ ජිවිතය ආපස්සට කියවා බැලීමේදි ඔවුන්ගේ ජයග්‍රහණයේ රහස වී තිබෙන්නේ උත්සහය සහ අසීමිත කැපකිරීමය. ඇතැම් ජයග්‍රහන ලබාගැනීමට කෙටිකාලයක් ගතවුවද විශිෂ්ට ජයග්‍රහණයක් ලබාගැනීමට නම් දිගු කාලයක කැපකිරීම අත්‍යවශ්‍යය. ඒ සඳහා තමාගේ ජීවිතයද කැපකිරීමට සිඳුවෙයි. යම් අයෙක් දෙස බලා මටත් මෙවැනි ජයග්‍රහණයක් ලැබුණායැයි සිතන්නට බොහෝ පහසුය. නමුත් ඒ ජයග්‍රහණ ලබන්නට එම පුද්ගලයා කොතරම් කැපවූවාද යන කාරණය අප සොයන්නට යන්නේ නැත.

ජීවිතයේ අපට යම් යම් අවස්ථාවල සාර්ථකත්වයට වඩා අසාර්ථකත්වයට මුහුණදීමට සිදුවන අවස්ථා බහුලය. ඒ අසාර්ථකත්වය තුළ අපේ බලාපොරොත්තු ජීවිතයෙන් ඈත්කරගනී. නැවත නව උත්සහයකින්, කැපවීමකින්, අධිෂ්ඨානයකින් කඩා වැටුණු බලාපොරොත්තු සඵල කරගැනීමට උත්සහ කරනුයේ සුළු පිරිසකි. බලාපොරොත්තු වන උපරිමයෙන් ප්‍රතිඵල නොලැබුනද දිගු කාලීන කැප කිරීම තුළ කිසිවිටෙකත් බලාපොරොත්තු නොවූ ආකාරයේ ප්‍රතිඵලයක් ලබාගැනීමට පුද්ගලයාට හැකිවෙයි. එම නිසා අරමුණ කරායන ගමනේදී කිසියම් දරාගැනීමක් පුද්ගලයාට තිබිය යුතුය.එය දරාගත නොහැකි කටුක දරාගැනීමක් විය හැකිය. නමුත් හීන ඉෂ්ට කරගැනීමේ රහසද එයයි. එය සොරකම් කිරීිමටද කිසිවෙකුට නොහැකිය. ඒ කැපකිරීම තුළ ඔබව පරීක්ෂාවට ලක්වේවි. ඔබට ඔබ නොසිතූ අවස්ථාවන් ලැබේවි. ඔබට ඔබමම අලුත් පුද්ගලයෙකු ලෙස පෙනේවි. ඔබේ අවධානය ඔබෙන් උදුරාගන්නා සියලු පුද්ගලයන්ගෙන් ක්‍රියාවන්ගෙන් වෙන්වීමට ඔබට හැකිවිය යුතුය. එය ඔබ සිඳුකරන විශාල කැපකිරීමකි. තමන් දුටු සිහිනය සැබෑකරගෙන මිස නැවත හැරීමක් නොකළ යුතුය. ඔබට ඔබේ ජීවිතයට ඔබේ සිතට තම බලාපොරොත්තුව අවශ්‍ය බව දැනීමට ඉඩදිය යුතුය. සිහිනය හබාගෙන යා යුතුය. සිහින බලාපොරොත්තු වෙනුවෙන් ඔබ ඔබේ උපරිමට ලබානොදුන්නොත් අවසානයේ විශිෂ්ට ප්‍රතිඵලයක් ලබාගැනීමට බලාපොරොත්තු නොවිය යුතුය. කැපකිරීමක් නොමැති තැන හිමිකරගැනීමක් නැත. ඔබට  ඔබෙන් මඟහැරෙන සෑම තත්පරයකටම ලෝභ කරන්න. කාලය හා  මුදල් ඔබේ සිහින වෙනුවෙන් ආයෝජනය කරන්න. ඔබ ඔබව විශ්වාස කිරීම අත්‍යවශ්‍යය.

 

සත්‍යාංජලී ජයසිංහ

කැළණිය විශ්වවිද්‍යාලය.

 

 

Comments

Popular posts from this blog

  අතිතයෙන් ලද හොදම දෙය අනාගතයයි…           පුද්ගලයෙකු නිර්මාණය වී තිබෙන්නේ සහ ජීවය ලබා මේ ලෝකයට පැමිණ තිබෙන්නේ මා දකිනා ආකාරයට උපන් දවසේ සිට මරණයට පත්වන දවස දක්වා ලැබී තිබෙන කාලපරිචජේදය අරමුණු සහගතව ඵලදායි ලෙස ගෙවාදමා වෙනස් පුද්ගලයෙකු ලෙස මේ ලොවන් යාමටය. එලෙස පුද්ගලයාට හිමි ඒ කාලය අතීත කාලය, වර්තමාන කාලය,  අනාගත කාලය, ලෙස කොටස්කර දක්වා ඇත.මේ ඔබ ගත කරන කාලය වර්තමාන කාලයයි.ඔබට මීට මොහොතකට කලින් හිමි වූ කාලය අතීත කාලයයි.ඔබට එළඹෙන ඊළඟ තත්පරය අනාගත කාලයයි.ඉතින් මේ කාල කාල පරිච්ඡේද තුන අතරින් අපේ අවදානය අප නිතරම යොමු කළ යුතුවන්නේ ඒ එළඹෙන අනාගත තත්පරයට. එසේ සිදුකළ නොහැකි වුවහොත් වන්නේ අනාගතයට අප්‍රසන්න මතකයක් එකතුවීම පමණි.නිදසුනක් ලෙස ඔබට විභාගයකට මුහුුණ දීමට තිබේ යැයි සිතන්න.එය  අනාගතයේ සිදුවීමට තිබෙන දෙයකි.එසේනම් මේ මොහොතේ ඔබ ඒ පිළිබඳව සිතා මහන්සී වී කැප වී වැඩ කළේ නැතිනම් ඔබට ඔබට විභාගය දිනට දැනනෙ සිතිවිල්ල ඍණාත්මක විය හැකිය. ඔබ එදිනට කැපවී හොදින් පෙර සූදිනමකින් ගිය හොත් ඔබට ඔබ ගැනම අභමානයක් ආඩම්බරයක් දැනෙයි.                පැරණි කියමනක් තිබේ "දුප්පත් වී ඉපදීම ඔබේ වරදක් නොව නමුත් දුප්
 සන්නිවේදනය හා ආදරය          මානව ඉටුකර ගැනීම සඳහාය.පුද්ගලයාට මේ මොහොතේදී පවා අවශ්‍ය අවශ්‍යතාවයක් ලෙස සන්නිවේදනය සමාජයේ අන්තර් සම්බන්ධතාවය ගොඩනගා ගන්නා උල්පතවන්නේ සන්නිවේදනයයි. පුද්ගලයා ජීවත් වන්නේ ස්වභවභාව ධර්මයෙන් උරුමකර දෙන්නා වූ අවශ්‍යතා හා උවමනා පෙන්වාදිය හැකිය.මොකද මේ මොහොතේ වුවත් අප අපේ මතකයේ තිබෙන සිඳුවීමක් හෝ ගතවුණු දවස ගැන හෝ අපේ ඉදිරි අනාගතය පිළිබඳ අප අපේ මනස සමඟම සන්නිවේදනය කරගනී.එහෙම නැතහොත් අප ළඟම සිටින මිතුරා සමඟ හෝ තොරතුරු හුවමාරුවේ යෙදේ.එබැවින් සන්නිවේදනය හුදකලා පැවැත්මක් හෝ ගුප්ත ස්වභාවයක් දක්නට නොලැබේ.         සන්නිවේදනය මෙලෙස ජීවි අජීවී මිනිස් තිරිසන් දෙපක්ෂයටම පොදු වූ සංකල්පයකි.ආදරයද එසේමය.ආදරය ලැබීමට හා ආදරය ලැබීමට සෑම පුද්ගලයෙක්ම ආසයි වගේම එය ලබා ගැනීමටද අයිතියක් ඇත.ඒබ්‍රහම් මාස්ලෝගේ අවශ්‍යතා න්‍යායෙහි පුද්ගලයාගේ සමාජීය අවශ්‍යතායක් ලෙස ආදරය සෙනෙහස ලැබීම දක්වා ඇත.ආදරය මනෝ විද්‍යාත්මකව ජීව විද්‍යාත්මකව අර්ථකතනය කොට ඇත.ආර්.ස්ටර්න්බර්ග් නැමැති මනෝ විද්‍යාඥයාට අනුව ආදරයට සංරචක තුනක් ති‌බේ. ආශාව ලිංගික ආකර්ෂණය ලෙන්ගතුකම සමීපත්වය චිත්තවේගික සහයෝගීතාවය උදව් විශ්වාසය කැපව
  කතාකරන්න කලින් මේ දේවල් දැනගන්න.  (අපේක්ෂා උල්ලංඝනයවීමේ න්‍යය)      මේ ලෝකය රැදී පවතින්නේ සබඳතා මතයි. සිතා බලන්න මේ ලෝකයේ කිසිම සත්ත්වයෙන් පුද්ගලයෙක් හුදකලා වී සිටින්නේ නැත. ඔවුන් බැදීම්වලින් බැදී පවතී.එසේනම් එම බැදීම් ඇති කළේ වෙනයම් බලවේගයක් නිසා නොව සන්නිවේදනය නිසාවෙනි.එම සන්නිවේදනයේ එක් අවස්ථාවක් ලෙස පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය හැඳින්විය හැකිය. පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය යනුවෙන් අදහස් කරන්නේ පුද්ගලයන් දෙදෙනෙකු හෝ කිහිපදෙනෙකු අතර සංදේශ හුවමාරු කර ගැනීමයි. මෙහිදී එම සන්නිවේදනය අප දෛනික ජීව්තයේ සෑම පුදගලයෙකුම විවිධ අවස්ථාව වලදී අන්තර් පුද්ගල සම්බන්ධතාවය වර්ධනය කරගැනීමට තිබෙන පහසු ක්‍රමයකි. නිදසුනක් ලෙස අප නොදන්නා කවරෙකු හෝ අපේ දුරකථන අංකය අපට නොදැනුවත්වම ලබාගෙන අප සමඟ සබඳතා ඇතිකර ගැනීම තුළ එම පාර්ශවයන් දිගින් දිගටම පණිවිඩ හුවමාරු කරගැනීම තුළ එම පාර්ශව දෙක අතර අන්තර්පුද්ගල සම්බන්ධතාවයක් ගොඩනැගේ.ඒ වගේම එලෙස සම්බන්ධතාව ඇතිවීමට මෙන්ම නැති වීමටද පුලුවන. මෙලෙස සමාජය තුළ සම්බන්ධතා වර්ධනය වීමේදී එහි ස්වභාවය පිළිබඳ , සමාජය සමඟ බද්ධ වී පවතින ආකාරය, ප්‍රායෝගික සමාජයේ දක්නට ලැබෙන ආකාරය යන සාධක පදනම් කරගෙ