Skip to main content


 අතිතයෙන් ලද හොදම දෙය අනාගතයයි…

        පුද්ගලයෙකු නිර්මාණය වී තිබෙන්නේ සහ ජීවය ලබා මේ ලෝකයට පැමිණ තිබෙන්නේ මා දකිනා ආකාරයට උපන් දවසේ සිට මරණයට පත්වන දවස දක්වා ලැබී තිබෙන කාලපරිචජේදය අරමුණු සහගතව ඵලදායි ලෙස ගෙවාදමා වෙනස් පුද්ගලයෙකු ලෙස මේ ලොවන් යාමටය. එලෙස පුද්ගලයාට හිමි ඒ කාලය අතීත කාලය, වර්තමාන කාලය,  අනාගත කාලය, ලෙස කොටස්කර දක්වා ඇත.මේ ඔබ ගත කරන කාලය වර්තමාන කාලයයි.ඔබට මීට මොහොතකට කලින් හිමි වූ කාලය අතීත කාලයයි.ඔබට එළඹෙන ඊළඟ තත්පරය අනාගත කාලයයි.ඉතින් මේ කාල කාල පරිච්ඡේද තුන අතරින් අපේ අවදානය අප නිතරම යොමු කළ යුතුවන්නේ ඒ එළඹෙන අනාගත තත්පරයට. එසේ සිදුකළ නොහැකි වුවහොත් වන්නේ අනාගතයට අප්‍රසන්න මතකයක් එකතුවීම පමණි.නිදසුනක් ලෙස ඔබට විභාගයකට මුහුුණ දීමට තිබේ යැයි සිතන්න.එය  අනාගතයේ සිදුවීමට තිබෙන දෙයකි.එසේනම් මේ මොහොතේ ඔබ ඒ පිළිබඳව සිතා මහන්සී වී කැප වී වැඩ කළේ නැතිනම් ඔබට ඔබට විභාගය දිනට දැනනෙ සිතිවිල්ල ඍණාත්මක විය හැකිය. ඔබ එදිනට කැපවී හොදින් පෙර සූදිනමකින් ගිය හොත් ඔබට ඔබ ගැනම අභමානයක් ආඩම්බරයක් දැනෙයි.

            පැරණි කියමනක් තිබේ "දුප්පත් වී ඉපදීම ඔබේ වරදක් නොව නමුත් දුප්පත් වී මියයෑම ඔබේ වරක්ය" කියා. ඔබේ ජිතයේ තවමත් තමන් ආසකරන තමන්ට සිහින දැකපු දේවල් ලබාගැනීමට නොහැකි වී තිබේනම් එසෙනනම් මේ මොහොතේම කලයුත්තේ එදේවල් ඉක්මනින් තමාගේ කරගැනීමට කටයුතු කිරීමයි. එයට මුලින්ම කළයුත්තේ තමාගේ සිතිවිලි වෙනස්කර ගැනීමයි.තමන්ගේ ඍණාත්මක අදහස් නැතිකරගැනීමයි.මොකද සෑම පුදලයක්ම අවසන් මොහොතේ දුප්පත් මිනිසෙකු වී මිය යාමට අවශ්‍ය නැත.

               අනාගතය යහපත් කරගැනීමටයි අප කවුරුත් උනන්දු විය යුත්තේ.අප අපේ නින්ද පැත්තකට දමා උදේම පාසල් යන්නෙ, අනොරා වැස්සේ සීතල දරාගෙන පාන්දරින් නැඟිණ තම පාඩම් වැඩ කරන්නෙ, තමාගේ තිබෙන අනගතය ලස්සන කරගැනීමට ඇති දැඩි ආශාව නිසාය.මොහොතකට දැනටමත් උසස් මට්ටමකින් ජිවත්වන්නන්ගේ ජිවිතය ගැන සොයා බලන්න.ඔවුන්ද ජිවිතයේ වැඩි කාලයක් අඳුර සමග ජිවත්වී ඇත.එහෙත් ඔවුන්ට එය තම අරමුණු හමුවේ අභියෝගයක් නොවීය. තම උත්සහය ඔවුන් අතහැර නැත. කොතරම් බාදක පැමිණියත් එය ඉවසා දරාගෙන තම අනාගතය වෙනුවෙන් ඒ දුක විදදරාගෙන ඇත.

            අනගතය පා තබන්නට වර්තමානය සාර්ථකව ගතකළ යුුතුය යන්න අප නිතරම මතකයේ තබාගැනීම වැදගත්වනවා. මේ ඔබ ගතකරන මොහොත අනාගතයට අයෝජනයක්. එම නිසා කාලය කා දමන වැඩ නොකර සටීමට අප දිනේන් දින උත්සහකළ යුතුයි. ඒ වගේම නිතරම ඔබේ දෙමාපියන් වැඩිහිටියන් පවසන දෙයට ඇහුම්කන් දීම කළයුතුයි.එය පුරුද්දක් වශයෙන් කළයුතුය.එය ඔබේ සාර්ථක කරගැනීමට කළ හැකි පහසුම දෙයකි.නමුත් වත්මක් තරුණ ප්‍රජාව පාසල් යන වයසේ ළමුන් පවා දෙමාපියන් කියනා දේ කිරීමට මැලිකමක් දක්වයි.එය ඇසුන් නෑ වගේ සිටීම ඔවුන්ට මහ වැඩක් කරාවගේ හැඟීමක් දැනෙන දෙයක් බවට පත්වී තිබේ. නමුත් එය තමාම තමාට කරගන්නා ලොකු වරදක්. මොකද ඔවුන් අපට කලින් එම ජීවිතය ගෙවා දමපු අයයි. ඔවුන්ගෙන් ගත හැකි ආදර්ශ ජිවිතය ගොඩනගාගන්න පහසුකරයි. ඒ වගේම තමයි ඔබ ඔබ පිළිබඳව නිතරම සිතන්න. ඔබ ඔබේ ජීවිතයේ සිහින දිනාගත් පසුව එයින් පසුව ඔබ ජීවත්වන ආආකාරය සිතින් මවාගන්න.ඒ සිහින වලට ආදරය කරන්න. ඔබ මේ ලෝකයට පැමිණ තිබෙන්නේ කුමන හෝ කාර්යයක් මේ සමාජයට ඉටුකර තමාටද උසස් තත්ත්වයක් ලබා දී අවසන් ගමන් යාමටය. 

            එය කෙසේ හෝ ඉටුකිරීමට මහන්සි වන්න. උත්සහය සාර්ථකත්වයක් ලබාගැනීමට වඩා වටිනවා. අතීතය සුන්දර මතකයක් හෝ අසුන්දර මතකයක් විය හැකියි.නමත් කිසිව්ටක එය තම අනාගතයට ඇගිලි ගැසීමට ඉඩ නොදමන්න. ඔබට පුලුවන් අතීතය හොද ගුරුවරයෙක් කරගැනීමට ලස්සන පාඩම් කියාදෙන. සෑම දිනකම රරාත්‍රි නින්දට යාමට ගිය විට තම ගතකළ දවස ගැන කල්පනාකළොත් පසුතැවීමට ලක්නොවන හැඟීම් පහලවීමට වැඩකටයුතු කරන්න.එවිට ඔබට ඊළග දවස ගතකිරීමට අභිප්‍රෙරණයක් ලැබෙනවා. අලුත් දවසක් අලුත් අරමුණු සහගතව ආරම්භ කිරීමට සිතට ශක්තියක් ලැබේ. අනාගතය පිළිබඳ මේ මොහොතේ සිට සැහැල්ලුවෙන් සිතන්න.

 

සත්‍යාංජලී ජයසිංහ

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

ග්‍රාමිය කාන්තාව රැකියාවක් කිරිම අත්‍යවශ වන්නේ ඇයි?      සාම්ප්‍රදායික සමාජයේ මිනිසාගේ දිවිය ඉතාමත් සරල විය.අසීමිත අවශ්‍යතා ඔවුට නොවීය.නිවසේ ගෘහ මූලිකයා විසින් හේනට ගොස් කුඹුරට ගොස් රැගෙන එන යම් දෙයකින් පොෂණය වී ඉතාමත් සරල දිවිපෙවෙතක් ගතකළේය.මේ සමාජය තුළත් කාන්තාවට හිමිවූයේ සුවිශේෂි ස්ථානයකි.ස්වමියා නිවසට අවශ්‍ය ආර්ථික තත්ත්වය ආහාරපාන ආදිය පිළිබඳ කාර්යය වගකීමෙන් ඉෂ්ට කළේය.කාන්තාව පවුලේ සියළුදෙනාගෙම පෝෂණය ආරක්ෂාව අවශ්‍යතාවන් ඔවුන්ව පෝෂණය කිරීමේ වගකීම බාරගත්තාය.මේ සියල්ල සමඟ ඔවුන්ගේ දිවිපෙවෙත ඉතාමත් සරල විය.එලෙසම සමාජ ක්‍රමය විසින්ම ගෘහකටයුතු බොහෝ විට කාන්තාවන්ට පමණක් ආවේණික වී ඇත.එමනිසා කාන්තාව කුඩා කළ සිටම ගෙදර දොර පාලනය ආහාර පිසීම ආදී කටයුතුවලට හුරු පුරුදු විය.බොහෝ විට පවුලේ වැඩිමහල් දියණිය විසින් පවුලේ කුඩා සහෝදර සහෝදරියන් බලාගත් අතර එයින් ලැබූ අත්දැකීම මත දරුවන්ගේ වගකීම කාන්තාවට පැවරිණි.ඒ අකාරයට කාන්තාවය සමාජයේ කළයුතු වැඩකොටසක් සාමාජයෙන්ම උරුම කොටදී ඇත. දිනෙන් දින මෙසේ ගත වන විට සමාජයේ තිබූ සරල කාරණා සංකීර්ණ කාරණා බවට පත්විය.මුල් කාලීන ආර්ථික ගැටලු ප්‍රබලව දක්නට නොලැබි...
  කැපවීම නොමැති තැන සිහින සිහිනයම.                             පුද්ගලයාගේ ජීවිතය අරමුණු සහ බලාපොරොත්තුවලින් පිරී පවතී. මෙලොව අරමුණක් නොමැතිව ජීවත්වන පුද්ගලයා තමාට මෙන්ම සමාජයටද බරකි. තමා දුප්පත් වී ඉපදුනානම් අවසන් හුස්ම මේ වාතලයට මුදාහරින මොහොතේදිත් ඔබ දුප්පත් වී මියයාම නොකළ යුතුය. මේ මොහොතේ ඔබ ඔබේ ආර්ථික තත්ත්වයෙන් සමාජ තත්ත්වයෙන් සමාජ පිළිගැනීමෙන් පහළ මට්ටමක සිටිනවානම් ඔබට ඒ ආකාරයෙන්ම මියයාමට අයිතියක් නොමැත. ඔබ ඔබේ ජීවිතයට වටිනාකමක් ලබාදිය යුතුය. අප අපේ ජීවිතයට ආත්ම තෘප්තියක් ලබාදිය යුතුය. එයට පුද්ලයාට අවශ්‍ය එකම ආයුධය වන්නේ අසීමිත කැපකිරීමය. තමා තමාගේ ජීවිතයේ   තිබෙන බලාපොරොත්තු සිහින සඳහා කැපනොවන තුරු ඔබේ සිහින බලාපොරොත්තු සිහිනයක් පමණය. ඔබේ අනාගතය ඔබේ ජීවිතය තීරණය වන්නේ මේ මොහොතේ ඔබ ගතකරන ජීවිතය අනුවය. නිදසුනක් ලෙස සිතුවහොත් ඔබට අවශ්‍යයි විභාගයකට හොදින් මුහුණ දී විශිෂ්ට ප්‍රතිඵලයක් ලබා විශ්වවිද්‍යාලයකට යාමට. ඒ   සඳහා ඔබේ නින්ද , වින...
  හැමදේම කියන්නයන්න එපා. (සමාජ විනිවිදයාමේ න්‍යාය)               පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය තුළ සබඳතා වර්ධනය කොට පවත්වාගෙන යාමේදී තවත් වැදගත්වන න්‍යායක් ලෙස සමාජ විනිවිදයාමේ න්‍යාය දැක්විය හැකිය .මෙම න්‍යාය හදුන්වාදීමට පුරෝගාමී වූයේ 1973 දී University of Utah සහ University of pelawarem විශ්වවිද්‍යාලවල මනෝ විද්‍යාඥයන් දෙදෙනෙකු වන අර්වින් ඔල්ටමන්, ඩල්මාස් ටේලර් විසින් ඉදිරිපත් කරන ලද්දකි. ඔවුන් දෙදෙනා අනාවැකි පළ කරන්නේ ආගන්තුකයින් දෙදෙනෙකු හොඳම මිතුරන් බවට පත් වන්නේ ඔවුන් පෘෂ්ඨීය සිට සමීප හුවමාරු දක්වා ක්‍රමානුකූල හා පිළිවෙළට ඉදිරියට ගියොත් පමණක් බවයි. සමාජ විනිවිදයාමේ න්‍යාය තුළින් ප්‍රධාන වශයෙන් අවධානය යොමු කරන්නෙ අන්තර් පුද්ගල සබඳතා වර්ධනයේදී සමීප බව වර්ධනය කරගන්නා ආකාරයයි. තව දුරටත් පැහැදිලි කර දැක්වීමේදී සම්බන්ධතාවයක මූලාරම්භයේ සිට අවසානය දක්වා එය තුළ දක්නට ලැබෙන්නේ සබඳතා වර්ධනයේ පියවරවල්ය. සබඳතා බිහිවන්නේ කෙසේද කියා සිතා බැලුවහොත් සබඳතාවල මූලය වන්නේ මේ න්‍යායයි. අප ඉපදුන මොහොතේ සිටම සන්නිවේදනයේ යේදේ. අපේ හැසීරීම තීරය කරනු ලබන්නේ අප වටා තිබෙන පරි...