Skip to main content
ග්‍රාමිය කාන්තාව රැකියාවක් කිරිම අත්‍යවශ වන්නේ ඇයි?

    සාම්ප්‍රදායික සමාජයේ මිනිසාගේ දිවිය ඉතාමත් සරල විය.අසීමිත අවශ්‍යතා ඔවුට නොවීය.නිවසේ ගෘහ මූලිකයා විසින් හේනට ගොස් කුඹුරට ගොස් රැගෙන එන යම් දෙයකින් පොෂණය වී ඉතාමත් සරල දිවිපෙවෙතක් ගතකළේය.මේ සමාජය තුළත් කාන්තාවට හිමිවූයේ සුවිශේෂි ස්ථානයකි.ස්වමියා නිවසට අවශ්‍ය ආර්ථික තත්ත්වය ආහාරපාන ආදිය පිළිබඳ කාර්යය වගකීමෙන් ඉෂ්ට කළේය.කාන්තාව පවුලේ සියළුදෙනාගෙම පෝෂණය ආරක්ෂාව අවශ්‍යතාවන් ඔවුන්ව පෝෂණය කිරීමේ වගකීම බාරගත්තාය.මේ සියල්ල සමඟ ඔවුන්ගේ දිවිපෙවෙත ඉතාමත් සරල විය.එලෙසම සමාජ ක්‍රමය විසින්ම ගෘහකටයුතු බොහෝ විට කාන්තාවන්ට පමණක් ආවේණික වී ඇත.එමනිසා කාන්තාව කුඩා කළ සිටම ගෙදර දොර පාලනය ආහාර පිසීම ආදී කටයුතුවලට හුරු පුරුදු විය.බොහෝ විට පවුලේ වැඩිමහල් දියණිය විසින් පවුලේ කුඩා සහෝදර සහෝදරියන් බලාගත් අතර එයින් ලැබූ අත්දැකීම මත දරුවන්ගේ වගකීම කාන්තාවට පැවරිණි.ඒ අකාරයට කාන්තාවය සමාජයේ කළයුතු වැඩකොටසක් සාමාජයෙන්ම උරුම කොටදී ඇත.

දිනෙන් දින මෙසේ ගත වන විට සමාජයේ තිබූ සරල කාරණා සංකීර්ණ කාරණා බවට පත්විය.මුල් කාලීන ආර්ථික ගැටලු ප්‍රබලව දක්නට නොලැබිණි.මිනිස් අවශ්‍යතා සීමිත විය.එම අවශ්‍යතා සමුරා ගැනීමට තරඟකාරී බවක්ද නොවීය.එලෙසම එකල තිබූ අධ්‍යාපන ක්‍රමය හා තාක්ෂණයන්ගේ නොදියුණු තත්ත්වය නිසා ඔවුන්ට ගෝලීය ලෝකයේ තොරතුරු ඔවුන්ට දැනගැනීමට අවස්ථාව නොවීය.එ වගේම ශිෂ්යත්වය උසස් පෙළ සාමාන්‍ය පෙළ විභාගවලට මුහුණ දී ඉහලින් සමත් වීම වැනි උසස් අධ්‍යාපන චින්තනයක් නොවීය.නමුත් වර්තමානය වන විට අධ්‍යාපනය තුළ පවතින තරඟකාරී බව නිසාම ක්‍රමයෙන් ඒ තත්ත්වය වෙනස් වන්නට විය.ගෙදරම සිටි කාන්තාවගේ කාර්යභරය වෙනස් වන්නට විය.වැඩ නිමවී නැවත වැඩට යන කාන්තාවක් බවට පත්විය.සරල ජිවිතය සංකිර්ණ විය.

මෙලෙස ඇතිවූ නව සමාජ තත්වය පිළිබද කතා කිරීමට හා එලෙස වීමට හේතු මොනවාදැයි සොයාබැලීම වැදගත්යැයි සිතීය.

බලපෑ එක් හේතුවක් ලෙස කාන්තාව අධ්‍යාපන ලැබීමට පෙළඔීම හා එහි ඇති වැදගත්කම තේරුම්ගැනීම.ඉගනීමත් සමඟම ඔවුන්ට තම ජීවිකය දිනන්නට අරමුණක් නිර්මාණය කරගැනීමට හැක්වේ.එම අරමුණට යාමට ඉගෙන ගැනීමට සිදුවිය.එම නිසා මුදල් තමාටම කියා උපයා ගැනීමට යොමු විය.

තවත් බලපෑ වැදගත් කාරණයක් ලෙස වත්මන් ආර්ථික තත්ත්වය ගතහැකිය.ස්වාමියා පමණක් රැකියාව කර නිවසට බඩු ආදිය රැගෙන එනකම් බලාසිටියෝත් වේල් තුනම කන්න වෙන්නේ නැති වීමට ඉඩතිබේ.එම නිසා දරුවන්ගේ අධ්‍යාපනයට බාහිර අවශ්‍යතා සඳහා මුදල් උපයා ගැනීමට අවශ්‍යය.

එවගේම තමයි වර්තමානයේ ග්‍රාමීය කාන්තාවන්ගේ අශාවක් බවට හා මේ ආර්ථික තත්ත්වය නිසා කිරීමට කිසිඳුදෙයක් නොවූ තැන ඔවුන් පිටරට යාමට තීරණගෙන තිබේ.ඒ තුළ පැහැදිලිවෙනවා තවදුරටත් පුරුෂ පාර්ෂවයේ මුදල් ඉපයීම පමණක් ප්‍රමාණාත්මක නොවන බව.තමන් නොලද අධ්‍යාපනය දරුවන් ලබාදීම.තමන්ට අත්පත් කරගැනීමට නොහැකි වූ සිහින තම අනෙක් ප්‍රජාවට ලබාදීම වැනි හේතු ඒ අතර වේ.

මේ තත්ත්වය බලපාන තවත් තත්ත්වයක් ලෙස ඔවුන් ග්‍රාමයෙන් පිටවී නගරයට ගියවිට නාගරික කාන්තාවන් ජිවත් වන ආකාරය දකී.ඒහිදී තමන්ද ඒ තත්ත්යට කෙසේ හෝ යාමට තීරණය කරයි.ඒ සඳහා මුදල් අවශ්‍ය‌ වේ.

ග්‍රාමීය ජනතාව ඉතාමත් තොරතුරු පිපාසයෙන් පෙළෙන්නේය.ඔවුන් බොහොමයක් අන් අයගේ දේවල් දැනගැනීමට තොරතුරු සෙවීමට ලැදිය.මේ අතර එම සමාජවල රුකියාවක් නොකරන කාන්තාවක්ට විවිධ ආකාරයෙන් අපවාද කිරීම්වලට අපහාස කිරීම්වලට ලක්කරයි.එම නිසාම රුකියාවක් කිරිමට කාන්තාව යොමු වේ.

මේ ආදී නොයෙකුත් හේතු කාරණා මුල්කරගෙන කාන්තාවන් රුකියාවේ කිරත වේ.එය එක් අතකිත් මේ ආර්ථික තත්ත්වය තුළ සුභවාදී දෙයකි.නමුත් එයින් ඇතිවන අහිතකර තත්ත්වයන් ද නැතුවාම නොවේ.එම පවුල්වල ළමුන්ට විශාල වගකීමක් තමා තුළ පවතී.තමුන් තමන්ව ආරක්ෂාකර ගතයුතුය.සියල්ල මුදල් මතම තීරණය නොවේ.විශේෂයෙන්ම මව රුකිවාවට ගිය විට ඔවුන්ගේ දරුවන් රුකබලා ගැනීමට සිදුවන්නේ ඔවුන්ගේ මහලු අම්මාටය.එය සමහර විට පවුල් පසුබිම තුළ ගැටලු ඇති කිරීමට බලපාන කාරණයකි.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

  කැපවීම නොමැති තැන සිහින සිහිනයම.                             පුද්ගලයාගේ ජීවිතය අරමුණු සහ බලාපොරොත්තුවලින් පිරී පවතී. මෙලොව අරමුණක් නොමැතිව ජීවත්වන පුද්ගලයා තමාට මෙන්ම සමාජයටද බරකි. තමා දුප්පත් වී ඉපදුනානම් අවසන් හුස්ම මේ වාතලයට මුදාහරින මොහොතේදිත් ඔබ දුප්පත් වී මියයාම නොකළ යුතුය. මේ මොහොතේ ඔබ ඔබේ ආර්ථික තත්ත්වයෙන් සමාජ තත්ත්වයෙන් සමාජ පිළිගැනීමෙන් පහළ මට්ටමක සිටිනවානම් ඔබට ඒ ආකාරයෙන්ම මියයාමට අයිතියක් නොමැත. ඔබ ඔබේ ජීවිතයට වටිනාකමක් ලබාදිය යුතුය. අප අපේ ජීවිතයට ආත්ම තෘප්තියක් ලබාදිය යුතුය. එයට පුද්ලයාට අවශ්‍ය එකම ආයුධය වන්නේ අසීමිත කැපකිරීමය. තමා තමාගේ ජීවිතයේ   තිබෙන බලාපොරොත්තු සිහින සඳහා කැපනොවන තුරු ඔබේ සිහින බලාපොරොත්තු සිහිනයක් පමණය. ඔබේ අනාගතය ඔබේ ජීවිතය තීරණය වන්නේ මේ මොහොතේ ඔබ ගතකරන ජීවිතය අනුවය. නිදසුනක් ලෙස සිතුවහොත් ඔබට අවශ්‍යයි විභාගයකට හොදින් මුහුණ දී විශිෂ්ට ප්‍රතිඵලයක් ලබා විශ්වවිද්‍යාලයකට යාමට. ඒ   සඳහා ඔබේ නින්ද , වින...
  හැමදේම කියන්නයන්න එපා. (සමාජ විනිවිදයාමේ න්‍යාය)               පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය තුළ සබඳතා වර්ධනය කොට පවත්වාගෙන යාමේදී තවත් වැදගත්වන න්‍යායක් ලෙස සමාජ විනිවිදයාමේ න්‍යාය දැක්විය හැකිය .මෙම න්‍යාය හදුන්වාදීමට පුරෝගාමී වූයේ 1973 දී University of Utah සහ University of pelawarem විශ්වවිද්‍යාලවල මනෝ විද්‍යාඥයන් දෙදෙනෙකු වන අර්වින් ඔල්ටමන්, ඩල්මාස් ටේලර් විසින් ඉදිරිපත් කරන ලද්දකි. ඔවුන් දෙදෙනා අනාවැකි පළ කරන්නේ ආගන්තුකයින් දෙදෙනෙකු හොඳම මිතුරන් බවට පත් වන්නේ ඔවුන් පෘෂ්ඨීය සිට සමීප හුවමාරු දක්වා ක්‍රමානුකූල හා පිළිවෙළට ඉදිරියට ගියොත් පමණක් බවයි. සමාජ විනිවිදයාමේ න්‍යාය තුළින් ප්‍රධාන වශයෙන් අවධානය යොමු කරන්නෙ අන්තර් පුද්ගල සබඳතා වර්ධනයේදී සමීප බව වර්ධනය කරගන්නා ආකාරයයි. තව දුරටත් පැහැදිලි කර දැක්වීමේදී සම්බන්ධතාවයක මූලාරම්භයේ සිට අවසානය දක්වා එය තුළ දක්නට ලැබෙන්නේ සබඳතා වර්ධනයේ පියවරවල්ය. සබඳතා බිහිවන්නේ කෙසේද කියා සිතා බැලුවහොත් සබඳතාවල මූලය වන්නේ මේ න්‍යායයි. අප ඉපදුන මොහොතේ සිටම සන්නිවේදනයේ යේදේ. අපේ හැසීරීම තීරය කරනු ලබන්නේ අප වටා තිබෙන පරි...